Warsztaty „Media społecznościowe w procesie kreowania wizerunku, czyli jak robić internety z godnością?”

Warsztaty są bezpłatne, liczba miejsc ograniczona!
Warunkiem uczestnictwa jest późniejsze zaangażowanie się w realizowanie strategii promocyjnej w trakcie Festiwalu (3-8.10.19).

W ramach intensywnego, jednodniowego spotkania przekażemy uczestnikom wiedzę na temat tego, jakie możliwości dają ludziom kultury media społecznościowe. Przedstawimy językiem krańcowej jasności mechanizmy, które rządzą konkretnymi platformami  (Facebook i Instagram) i skupimy się na zagrożeniach wynikających z dzielenia się prywatnością bez ich znajomości. 

Przyglądając się dobrym i złym praktykom w kontekście promocji kultury i własnego wizerunku w sieci, stworzymy wspólnie z uczestnikami szkic strategii promocji festiwalu.

PROGRAM:

1. Facebook

Facebook to obecnie najpotężniejsze medium społecznościowe w Polsce  – trendsetterzy wieszczą jego koniec w związku ze zmianą pokoleniową użytkowników, ale statystyki nie pozostawiają żadnych wątpliwości.

Komunikacja marketingowa wydarzeń artystycznych na Facebooku to wyzwanie: jak w zalewie informacji i treści, które atakują każdego użytkownika tego medium skutecznie przekazać informacje? Jak przykuć uwagę odbiorców bez uciekania się do banalnych sztuczek marketingowych? Jak wykorzystać darmowe opcje aplikacji, żeby powiększyć zasięgi postów? Jak prowadzić kreatywnie codzienną komunikację, aby trafiać do jak największej liczby odbiorców?

W pierwszej części spotkania, wypełnionej praktycznymi wskazówkami i dobrymi praktykami, przeanalizujemy potencjał Facebooka w kontekście promocji kultury.

  • Profil i strona od A do Z – co trzeba aktualnie wiedzieć, żeby bezpiecznie i efektywnie    wykorzystać Facebooka?
  • Jak ujarzmić edge rank i zbudować zasięgi, w efekcie zdobywając nowych odbiorców?
  • Facebook czy biuro obsługi klienta?
  • Jak sprytnie wykorzystać aktualne formaty wpisów?
  • Bez planu ani rusz – harmonogram dystrybucji treści i taktyczne zarządzanie społecznością.
  • Poznaj swoich odbiorców – badanie grup docelowych i targetowanie społecznościowe.
  • Monitoring i analiza danych, czyli jak czytać statystyki wewnętrzne Facebooka?
  • Opieka nad trollami, czyli komunikacja antykryzysowa.
  • Last but not least: netykieta na Facebooku, czyli katalog błędów niewybaczalnych.

2. Instagram

Instagram to nie tylko jeden z najszybciej rozwijających się kanałów społecznościowych, budzących największe zaangażowanie użytkowników –  to aplikacja, która ma niezwykły potencjał w kontekście promocji sztuki.

Przedstawimy praktyczne wskazówki dotyczące korzystania z wszystkich funkcji aplikacji (foto, multigalerie, video, hyperlapse, boomerang, instagram stories i reklamy w tym formacie, transmisja live), a także konkretne case studies w sektorze kultury, ze wskazaniem na dobre praktyki. Na bazie konkretnych profili spróbujemy określić granicę między ciekawym “contentem” a skrajnym ekshibicjonizmem.

  • Kim są i co robią polscy użytkownicy Instagrama?
  • Zdjęcia, galerie, video, Instagram Stories, transmisje live, IGTV w promocji kultury.
  • Jak godnie wykorzystać siłę hashtagów, czyli #polishgirl i #polishboy w teatrze.

3. Wizerunek jest wszystkim. Strategia PR dla instytucji kultury.

Ekspresowe szkolenie warsztatowe z PRu, czyli konkretna dawka wiedzy o budowaniu strategii komunikacji, z wykorzystaniem mediów społecznościowych, a także media relations oraz nieszablonowych działań offline. Jako wieloletni praktycy weźmiemy też pod uwagę rzeczywistość działania w sektorze kultury.

  • Analiza danych wyjściowych: co jest istotne dla strategii wizerunku i komunikacji?
  • Strategiczne cele, definiowanie odbiorców, tworzenie persony, matryce potrzeb
  • Budowanie harmonogramu i tworzenie ekosystemu komunikacji online – narzędzia i techniki.
  • Jak ugasić wizerunkowy pożar? Ćwiczenie na ewakuację z sytuacji kryzysowej.
  • Jak zmierzyć wizerunek – analiza danych, badanie odbiorców, ewaluacja strategii PR

Prowadzący:
Kasia Toczko i Dominik Pokornowski

3.14 Public Relations

 

 

Katarzyna Drewnowska-Toczko – specjalistka w zakresie komunikacji, media relations, PR i kreowania wizerunku instytucji. Przez ponad 8 lat rzeczniczka prasowa Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu, gdzie jako kierowniczka działu PR tworzyła i realizowała wspólnie z zespołem kampanie promocyjne kilkuset wystaw i wydarzeń kulturalnych, obejmujące reklamę outdoorową, kreatywne projekty eventowe, komunikację w mediach społecznościowych i tradycyjnych.

Od 2010 roku prowadzi szkolenia, wykłady i współtworzy strategie komunikacji i promocji z użyciem mediów społecznościowych dla wielu instytucji kultury, w tym dla Filmoteki Narodowej i Instytutu Wizualnego, Instytutu Kultury Miejskiej w Gdańsku, Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych, Fabryki Sztuki w Łodzi, Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Tofifest, Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury, Instytutu Filozofii i Instytutu Socjologii UMK czy Centrum Konferencyjno-Koncertowego Jordanki.  Entuzjastka Instagrama i orędowniczka języka krańcowej jasności w kontekście promocji kultury.

Dominik Pokornowski – od 15 lat związany z branżą Public Relations. Od 9 lat zarządza projektami, a od 2010 roku jest konsultantem z zakresu komunikacji internetowej, PR-u i zarządzania projektami z dorobkiem ponad 1200 godzin szkoleniowych. Specjalizuje się w szkoleniach dla instytucji kultury, administracji i organizacji społecznych.  Przez 7 lat kierował PR-em i marketingiem w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu. Współpracuje z instytucjami kultury, przemysłami kreatywnymi i IT. Lider wielu projektów webowych, aktywny trener i konsultant komunikacji internetowej. Z wykształcenia filozof (Uniwersytet Mikołaja Kopernika), ukończył studia podyplomowe z zakresu Public Relations oraz Zarządzania Projektami.

Współpracował i szkolił w ponad 60 organizacjach i instytucjach, takicj jak: Narodowy Instytut Audiowizualny, Filmoteka Narodowa, Narodowe Centrum Kultury, Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, Regionalne Centrum Animacji Kultury, Fabryka Sztuki w Łodzi, Narodowe Centrum Piosenki Polskiej w Opolu, Centrum Promocji Informatyki, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Mazowiecki Instytut Kultury, Agencja Rozwoju Pomorza S.A., Touńska Agencja Rozwoju Regionalnego, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.